Bemiddelen bij conflicten
Leer beter omgaan met conflicten
Deze interactieve training geeft je praktische handvatten om te bemiddelen in conflictsituaties. Je krijgt vaardigheden aangereikt en leert hoe je voorkomt dat je al bemiddelend ingezogen wordt in het conflict. We oefenen het laatste dagdeel met acteurs.
Voor wie?
Managers, bestuurders en toezichthouders krijgen onvermijdelijk te maken met conflicten of situaties waarin conflicten gemakkelijk kunnen ontstaan. Het is van groot belang dat zij weten hoe effectief om te gaan met (sluimerende) conflicten in de organisatie. Maar ook mensen die leidinggeven aan vrijwilligers of kerkelijke ambtsdragers kunnen het verschil maken als ze beter toegerust zijn om met geschillen om te gaan.
Programma
Dagdeel 1
- Wel of niet bemiddelen?
- Opbouw van het bemiddelingsgesprek.
- Basisvaardigheden.
Dagdeel 2
- Zes vaardigheden: grounden, mutualiseren, normaliseren, partialiseren, reframen, schalen.
Dagdeel 3
- De onderhandelingsfase.
- Emoties in het gesprek
- Praktische Gespreksleidraad
Dagdeel 4
- Oefenen met trainingsacteurs
- Afsluiting.
Deze training wordt alleen nog in company aangeboden